Klagomål & Synpunkter

Järva Gymnasium välkomnar synpunkter och klagomål från elever, vårdnadshavare och allmänheten som en viktig del i vårt systematiska kvalitetsarbete.

Så här hanterar vi klagomål:

Du kan lämna ett klagomål till vem som helst i personalen som du känner förtroende för eller direkt till huvudmannen. Du väljer om du vill uppge ditt namn eller vara anonym.

Om du lämnar ett muntligt klagomål till någon i personalen kommer de att dokumentera det och omgående överlämna det till rektor.

Samtliga klagomål överlämnas till huvudmannen som fattar beslut om utredning. Du som lämnat kontaktuppgifter får en bekräftelse på att vi mottagit ditt klagomål.

Huvudmannen utreder klagomålet skyndsamt. Både den som lämnat klagomålet och rektor informeras om utredningens resultat och eventuella åtgärder.

Samtliga klagomål och utredningar arkiveras. Huvudmannen och rektor har regelbundna avstämningar kring inkomna klagomål.

Om du har klagomål som rör skolledningen kan du vända dig direkt till styrelsens ordförande via amir.sajad@jarvagymnasum.se. Styrelsen handlägger dessa ärenden utan skolledningens deltagande.

Klagomål och Synpunkter

Vill du vara anonym?
Få extra stöd genom läxhjälp, mentorskap och helgskola
Utveckla ditt entreprenörskap, företagande & innovationer
Res till världens hörn genom globala utbyten & internships.
Studera i en trygg, säker & inkluderande gemenskap.