Nyckeln till din framgång ligger i en kombination av akademiskt stöd, kreativt tänkande och entreprenöriella färdigheter.

Våra två unika lärmiljöer, Lärverkstan och Skaparverkstan ger dig verktygen att frigöra din fulla potential och forma din egna unika story.

Lärverkstan

I Lärverkstan får du som elev fokuserat stöd skräddarsytt efter dina unika behov. Vårt team av erfarna pedagoger arbetar proaktivt för att identifiera dina styrkor och utmaningar, med målet att du ska nå dina högsta akademiska ambitioner.

• Möjlighet att testa dina kunskaper inom svenska, engelska & matematik, och andra gymnasiegemensamma ämnen med uppföljande individuella utvecklingsplaner.

• Kurser & workshops i studieteknik och studieplanering.

• Individuell coachning för stöd och förbättrad inlärning.

• Erfaren och undervisande specialpedagog tillgänglig på lektioner.

Skaparverkstan

I Skaparverkstan får lärandet liv genom praktisk tillämpning, kreativ problemlösning och entreprenöriellt tänkande. Här introduceras du till den senaste tekniken inom programmering, artificiell intelligens, virtuell verklighet och mycket mer – allt för att ge dig verktygen att bli morgondagens innovatör och entreprenör.

• Digitalt skaparlabb där du lär dig programmering, artificiell intelligens, VR/AR, robotik, automation, visualisering m.m.
  • Innovationslabb där du lär sig designprocessen för tjänsteutveckling och för att utveckla prototyper och produkter.

• Entreprenörskaps-bootcamps där du utvecklar din handlingskraft och anställningsbarhet.

• Medieproduktion inom podd, video och musik för att du ska få en röst i media och öka din förmåga att kommunicera dina idéer.

• Coachning och rådgivning för dig som vill utveckla egna idéer, projekt och företag.

INTRESSEANMÄLAN

Få extra stöd genom läxhjälp, mentorskap och helgskola
Utveckla ditt entreprenörskap, företagande & innovationer
Res till världens hörn genom globala utbyten & internships.
Studera i en trygg, säker & inkluderande gemenskap.